пр. В. Лобановського 6А, офіс 145

UA

RU
30.04.2025 Інструменти для вивчення, Статті, Цікаво про англійську
Рекомендації науковців щодо ефективного запам’ятовування нових знань
Мусимо погодитись, що вивчення іноземної мови в школі англійської – це зосереджена робота, хоча б тільки на певному етапі. Навіть занурення у природне середовище не виключає академічні заняття. Інакше прийдеться задовольнятись недорікуватістю та спонтанним розумінням слів. Так само як розмовляти українською з дитинства та при цьому бути неграмотним, робити неправильний наголос, використовувати помилкове словотворення, вставляти слова з недоречним значенням.
Це не личить інтелектуальній особі, яка має за мету повноцінне спілкування з носіями англійської або розвиток кар’єри у міжнародній організації. Грамотність повинна бути. Вона впливає на здібність точно зрозуміти співрозмовника, проаналізувати інформацію, адекватно на неї відреагувати та справити враження освіченої людини, якій можна довіряти. Тож, як краще досягти цього рівня?

Правила, які неодмінно слід знати

Перш за все, в школі англійської прийдеться вчити граматику. Ця лінгвістична дисципліна включає побудову речень, використання часів (а їх 12 в англійській мові) з додаванням відповідних індикаторів, застосування прийменників та інших службових частин таким чином, щоб сформульована думка була зрозуміла іншим.
Лексика – невід’ємний компонент мови. На базовому рівні знадобляться близько 3000 слів, що загалом не є достатнім. З цим аспектом може бути простіше, оскільки не потрібне розуміння. Необхідно лише запам’ятовувати, що краще робити в контексті.
Фонетика та орфографія в деяких випадках можуть бути вкрай принциповими. Треба знати правила вимови комбінацій літер, орфографічні норми, щоб бути здатним написати вірне слово. Пощастило тому, у кого ейдетична пам’ять, яка ніби фотографує візуальну інформацію. Інакше приходиться поєднувати зубріння з читанням книжок, де багато разів зустрічаються ті самі слова у контексті.

Повторювати чи не повторювати: рекомендації науковців

Існують різні методи вивчення правил. Експериментувати з ними має сенс, щоб знайти варіант, який найбільше підходить певним когнітивним здібностям. Але в будь-якому разі в процесі знайомства з іноземною мовою доведеться примітивно студіювати самостійно та в школі англійської мови. Рано чи пізно виникне потреба у підручнику або довіднику для вивчення теоретичного матеріалу або тексту з новою лексикою.
Пропонуємо одне цікаве, на наш погляд, дослідження навичок запам’ятовувати нову інформацію, що може бути корисним кожному, хто бажає збільшити свою ефективність навчання в школі англійської мови. Науковці спостерігали за поведінкою американських студентів, які показували відмінні результати в навчанні. Потім запросили їх взяти участь в експерименті, мета якого з’ясувати, як тестування після вивчення інформації впливає на якість та тривалість її запам’ятовування. Умови були наступними:
  • Учасники однієї з трьох груп читали текст (тільки раз, але уважно), намагались запам’ятати. Зупинялись. Через тиждень проходили тест, створений за текстом. Отримали результат. Зробили перерву на тиждень та знову проходили тест.
  • Друга група прочитала статтю один раз. Через тиждень пройшла перевірку, ознайомилась з результатом та відразу знову пройшла тест.
  • Студенти третьої групи прочитали статтю, відразу були протестовані, отримали оцінку з аналізом результатів. Зробили паузу та через тиждень знову пройшли тест.
Виявилось, найкращі результати продемонструвала третя група. Дослідники зробили висновок, що для кращого запам’ятовування нового матеріалу, потрібно тестувати себе відразу після того, як матеріал було прочитано. Можна відповісти на питання або переказати текст. Потім відкласти та протестувати себе знову через кілька днів. В такому випадку в довгостроковій пам’яті залишиться більше інформації.

Що робити додатково?

Є підтвердження, що нейропластичність мозку краще розвивається, створюються міцніші зв’язки між нейронами, внаслідок чого краще запам’ятовується нова інформація, якщо:
  • Займатись регулярно в школі англійської та дома близько двох-трьох годин в день за графіком 5 днів на тиждень.
  • При вивченні зосередитись на новому матеріалі, усунути все, що може відвертати увагу (телевізор, музика, телефон).
  • Тестувати себе відразу, комусь переказувати вивчений матеріал, або навіть просто вголос проговорити вивчене. Потім задати собі питання щодо деталей в матеріалі та відповісти на них.
  • Після інтенсивного вчення добре мати довгий повноцінний сон. Не слід виснажувати себе вночі. Краще лягти спати вчасно.
Не варто багато разів повторювати матеріал. Достатньо уважно прочитати, потім переказати, відповісти на питання та відкласти на тиждень саме цей блок інформації. Такий підхід дозволяє вбудувати нові знання в нейронні зв’язки.

Як саме тестувати?

Тож для самостійної роботи над матеріалом, який надається в школі англійської мови, рекомендують проводити самотестування та вибирати відкриті запитання, як то: «Де потрібно ставити прислівник?», «Чому слід частіше міняти дієслово «must» на «should»?». Або якщо вивчається текст, то спитати: «Хто зателефонував головному персонажу під час обіду?».
Таке тестування вимагає надати більш детальну, розгорнуту відповідь. Мозок змушений відновити більше конкретних даних. Інакше він буде тільки розпізнавати інформацію у відповіді на питання «Так чи ні?» або при виборі вірного варіанта з запропонованих готових. Це призведе до формування пасивних знань, які без контексту неможливо згадати.

Школа англійської мови Cambridge Club

Записуйтесь на курси у зручний спосіб.
  1. Онлайн навчання
  2. Навчання в школі

Підписатися на розсилку

Підпишись на нашу розсилку!
Будь в курсі всіх новин і знижок в навчальному центрі Cambridge club

Розкажи про цей сайт друзям!