Англійська у зрілому віці: вчити неможливо припинити
03.09.2024
Інструменти для вивчення,
Статті,
Цікаво про англійську
Побутує думка, що мозок людини формується до 25 років, а з настанням цього «переломного» віку здатність засвоювати нову інформацію знижується, і вчити мову з кожним роком все важче… Розберемося, наскільки правдивими є такі міркування з точки зору фізіології.
Відразу треба заспокоїти людей 25+, які вже записалися чи планують записатися на курси вивчення англійської мови. Так, задачі на логіку вони розв’язують тепер повільніше, а на запам’ятовування потрібно трішки більше часу. Але всі «механізми» працюють, а нейрони утворюються протягом усього життя людини.
Ось що треба робити для того, щоб пластичність мозку не зменшувалася:
Ось що треба робити для того, щоб пластичність мозку не зменшувалася:
- Додати до свого денного розкладу заняття фізкультурою – під час тренувань збільшується кількість протеїнів, а вони впливають на формування нейронних зв’язків у мозку. До того ж при навантаженнях до мозку надходить більше крові (дехто взагалі відразу після, наприклад, «цікавих» поз йоги береться до вивчення мови – саме тоді, коли організм уже продукував гормони та речовини, які сприяють засвоєнню нового матеріалу).
- Почати вчитися грати на будь-якому музичному інструменті – це заняття, як і вивчення мови, є серйозною профілактикою деменції.
- Переглянути харчування і виключити з раціону надмірно жирну їжу та солодощі, оскільки в організмі людини все пов’язане: нейрони її мозку чутливі до рівня інсуліну. Тож не треба провокувати його підвищення споживанням нездорової їжі. Для покращення роботи головного мозку вчені радять додати в раціон рибу жирних сортів (обов’язково), капусту, шпинат та чорницю.
- Читати. Дослідження групи людей пенсійного віку свідчать, що щоденне читання тривалістю 1 год втричі уповільнює вікові зміни в роботі мозку. Щоправда, читати треба не пости в ФБ, а складніші твори. Внаслідок їх опрацювання утворюються складні причинно-наслідкові зв’язки.
- Давати мозку відпочити після тривалих розумових навантажень (більшість недооцінює значення такого «перезавантаження»).
- Припинити думати про вік як про фактор, що знижує пам’ять. Щоб з’ясувати особливості роботи мозку у зрілому віці, вчені у 1956 році розпочали і продовжують нині особливе дослідження. У групи добровольців кожні 7 років перевіряють наступні параметри:
● уміння виконувати математичні операції;
● швидкість реагування на вербальні спонукання;
● обсяг словникового запасу;
● здатність орієнтуватися в просторі;
● уміння розв’язування логічних завдань.
Перші два показники з віком знижуються. Всі наступні – у 50 років були кращими, ніж у 20. Гері Смолл, який аналізує результати цього найтривалішого дослідження, пояснює це тим, що з роками людина накопичує досвід, який сприяє розв’язуванню поставлених завдань.
Тому школа англійської мови – це заклад не лише для молоді, а й для людей зрілого віку. Зниження швидкості деяких реакцій природно компенсується досвідом. І взагалі, останні дослідження свідчать, що саме на зрілий вік припадає період найбільшої продуктивності клітин головного мозку. Успіхи в вивченні англійської мови сотень випускників школи Cambridge Club цієї категорії також доводять це.
Як їм це вдалося? Причин кілька. По-перше, старші люди гарно мотивовані і їхня діяльність чітко спрямована на результат: вони прийшли вчити мову не з примусу, а за власним бажанням. А стійка мотивація, як відомо, є запорукою успіху в кожній справі. По друге, вони прискіпливі та не соромляться перепитувати і уточнювати, коли щось не зрозуміли. По третє, в їхній розмірений щоденний графік чітко вписалися і заняття, і виконання домашніх завдань.
Отож, для того, щоб підвищити рівень сприйняття і запам’ятовування інформації у дорослому віці, треба усвідомити, що досягнення омріяної мети, наприклад, опанування англійської мови, цілком реальне завдання для будь-якого віку. Перш за все потрібно обрати школу з ефективними методиками та виконувати рекомендації педагогів. Не опускати руки, якщо щось не вдаватиметься – помилки й невдалі спроби є нормальними етапами навчання. Займатися спортом та слідкувати за харчуванням. Заздалегідь планувати час для читання, виконання домашніх завдань і повторення вивчених слів, відпочинку та спілкування (дослідження свідчать, що у самітників мозок менш пластичний, аніж у їхніх соціально активних однолітків). Обов’язково щодня хвалити себе за все, що вдалося з цього переліку зробити. І вже скоро з’являться перші результати, якими можна буде пишатися.
Школа англійської Cambridge Club
З радістю допоможемо підібрати для Вас курси.
Підписатися на розсилку
Підпишись на нашу розсилку!
Будь в курсі всіх новин і знижок в навчальному центрі Cambridge club
Будь в курсі всіх новин і знижок в навчальному центрі Cambridge club